onsdag 16 oktober 2013

vänd vänd vänd

Sitter med kaffe och en cigg under fläkten och famlar i huvudet efter saker jag kan göra som vänder min stämning. I dag har det varit en dålig dag och jag har gråtit. Ingen fast punkt i dag, ingen fast grundstämning i huvudet alls. Känns som jag bara irrat runt. Allt påverkar så starkt- folks ansikten, bemötanden, sms. Man blir matt- kom hem och sov en timme. Det mörknar och det är så tyst här i lägenheten. Famlar, famlar.

Men det har också varit lite ljus i dag. Direkt efter löpbandet på gymmet, och också när jag såg studievägledaren blonda raggar-Ronny med snusdosa på sitt skrivbord och han hade spotify på datorn. Han kändes mänsklig. var förundrad och grät en skvätt över det när jag gick därifrån också. så olik den andra kalla kvinnan jag träffade i mötet innan honom. och solen som gnistrade mellan de eldfärgade träden. när solen lyser vrids glädjen upp ett par steg- hur nere jag än är.

 Ska sätta på hög musik och teckna. Och i kväll kommer en vän, vi ska kolla på Game of thrones. ja, vi är efterblivna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar