tisdag 15 oktober 2013

första orden här

Våra dagar är fyllda av ljus och mörker- så är det för oss alla. Men bergochdalbanan för några av oss är okontrollerbar- ett fritt fall som till slut rätas upp och sedan okontrollerat kastar upp dig i hög lycka, för att snart ge dig skräcken att snart- snart- kommer nästa fall nedåt.

Trodde det var att jag var tonåring som förklarade mina gråtattacker, den otroligt höga lyckan när jag fick se vackra skogar och havet eller ansiktet av den jag älskar- varför jag kunde fastna mitt i en rörelse och pappa skämtade att jag "lekte staty"- varför jag plötsligt kunde gråta hejdlöst när jag föll ner i hopplöshet. varför jag plötsligt var totalt ointresserad av och inte ville träffa en person jag en dag tidigare ville spendera all evighet med.

Men det fortsatte, tonårstiden övergick i ung vuxen. Borderline är iskall som en dom men förklarar väldigt mycket- Men ibland känns det som om hela borderline-diagnosen är en elak lek av okända krafter som vill skaka om min värld. Och ibland är problemen så påtagliga som en hand som stryper till runt halsen. Det måste vara inåtvänd problematik- jag kastar aldrig något på någon ;) dock på mig själv. har ätstörning också- det godaste är cigg och kaffe. Nog med svammel



I den här bloggen kommer jag skriva av mig om olika saker i mitt liv 
och jag gör den öppen för alla

Lägger in lite av mina målningar o skisser då och då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar